Jesteś niezalogowany. Zaloguj się

Zadanie 4 DEJA CSB

13 grudnia 2021

Treść relacji

Dnia 6 grudnia w naszej szkole odbyły się kolejne zajęcia w ramach projektu „Dobrzy kierowcy rosną razem z nami”. W tym zadaniu wzięły udział uczniowie klasy I oraz II łącznie trzynastu uczniów. Celem zadania 4 było poznanie „Odblaskowej mocy” czyli sprawdzenie jak działają odblaski oraz dlaczego dzięki nim jesteśmy widoczni na drodze dla innych. Zajęcia miały również zachęcić dzieci do noszenia odblasków. Głównym zadaniem tej części projektu było samodzielne wykonanie odblasków. Jednak zanim przystąpiliśmy do wykonania odblasków obejrzeliśmy prezentację pt. „Dlaczego oczy kota świecą w ciemności”. Prezentacja wzbudziła duże zainteresowanie wśród uczniów. Dzieci z dużą ciekawością zapoznawały się z kolejnymi slajdami. Poznaliśmy historię kota dzięki któremu Percy Shaw’a wynalazł materiały odblaskowe. Dowiedzieliśmy się jak działa światło odbite oraz co tak naprawdę sprawia, że stajemy się widoczni w ciemności. Po ciekawej prezentacji zapamiętamy trzy najważniejsze zasady drogowe:

  1. Jestem czujny i rozważny!
  2. Noszę kask i odblaski!
  3. Zawsze zapinam pasy!

Na koniec prezentacji rozwiązaliśmy wspólnie QUIZ DROGOWY  odpowiedzi prezentujemy poniżej:

Pytanie 1. Odp. B Kierowca widzi ośmiu rowerzystów. Najbliżej jest rowerzysta ubrany w ciemną odzież, a najdalej jest rowerzysta w kamizelce odblaskowej. Słabo widoczni są rowerzyści którzy nie mają żadnych elementów odblaskowych.

Pytanie 2. Odp. A Najlepiej widoczna na drodze jest osoba A ubrana w kamizelkę odblaskową. Osoba na zdjęciu C ma siedem (7) odblasków.

Pytanie 3. Odp. A Kamizelka rowerzysty jest w kolorze A umieszczonym na próbniku. Lepiej widoczny jest rowerzysta, który ma ubraną kamizelkę w intensywnym kolorze z odblaskami. Dwa poziome pasy odblaskowe umieszczone na kamizelce poprawiają widoczność rowerzysty w czasie zmroku oraz przy złym oświetleniu.

Pytanie 4. Odp. A Para, która odbije światło i zaświeci w ciemności jest para A, ponieważ mają na sobie elementy odblaskowe.

Pytanie 5. Odp. Przedmioty przedstawione na zdjęciach to: A plecak B opona od roweru C buty sznurowadła oraz inne elementy. Wszystkie te przedmioty są widocznie ponieważ są to odblaski.

Zanim przystąpiliśmy do drugiej części zadania obejrzeliśmy wspólnie nasze ubrania głównie kurtki oraz buty. To właśnie na  tych rzeczach przeważnie umieszczane są elementy odblaskowe. Na całą grupę uczestniczącą w zajęciach (13 osób) jedynie pięć dzieci miała elementy odblaskowe na kurtkach. Tylko dwoje dzieci posiada odblaski zarówno na kurtce jak i na butach. Pomimo tego, ze tak mało osób posiada elementy odblaskowe na swoich kurtach pocieszający jest fakt, że plecaki wszystkich dzieci są wyposażone w odblaski. Generalnie dzieci naszej szkoły noszą ubrania w jasnych kolorach. Najwięcej w naszej grupie jest kurtek różowych, niebieskich oraz szarych. Jedna dziewczynka ma czarną kurtkę. W tej części zadania wykonaliśmy również foto eksperymenty i zrobiliśmy zdjęcia dzieci w kurtach z odblaskami oraz bez odblasków. Porównywaliśmy, które osoby są bardziej widoczne podczas zmroku.   Dzieci zgodnie stwierdziły, że osoby które nie posiadają elementów odblaskowych w swojej odzieży wierzchniej muszą koniecznie jak najszybciej zaopatrzyć się w odblaski, aby byli lepiej widoczni na drodze.

Kolejnym elementem zadania były zajęcia plastyczne na których samodzielne wykonaliśmy odblaskowe paski oraz łańcuchy/sznurki odblaskowe. Dzieciom bardzo podobały się zajęcia plastyczne podczas których mogły wykazać się kreatywnością. Ciekawą częścią zadania było doświadczenie podczas którego wykonywaliśmy foto eksperyment z lampą błyskową oraz bez lampy. Porównywaliśmy swoje dzieła co jest bardziej widoczne na zdjęciu. Uczniowie zgodnie stwierdzili, że odblaski są ważymy elementem naszego ubioru. Abyśmy byli lepiej widoczni musimy zawsze je mieć przy sobie. Dalszą częścią zadania było pocięcie naszego dzieła na paski oraz pomieszanie ich. Powstały nam odblaskowe puzzle, które próbowaliśmy ułożyć. Łatwo nie było, ale udało się nam je ułożyć do pierwotnej wersji. Paski przymierzaliśmy również do naszych ubrań w tej części wykonaliśmy również foto eksperyment i porównywaliśmy, na których częściach garderoby nasze paski są bardziej widoczne. Na koniec każdy uczeń wykonał ze swoich pasków łańcuch odblaskowy. Następnie połączyliśmy je  w jeden długi łańcuch i wspólnie zawiesiliśmy na naszej szkolnej choince. Były to bardzo ciekawe zajęcia!


Galeria zdjęć:

Regulamin

Media

Autochodzik

ul. Rzemieślnicza 9/37
81-855 Sopot
biuro@autochodzik.pl
600 023 554

© 2019/2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. Polityka prywatności
Witryna programu Gotowi Do Drogi wykorzystuje technologię cookies. Korzystając z niej, zgadzasz się na umieszczanie ciasteczek na Twoim komputerze jedynie w zakresie opisanym w Polityce Cookies
Gotowi Do Drogi

Gotowi Do Drogi